Termeni și Condiții

1. Definiții

În contextul prezenții termeni și condiții de folosire a Portalului, termenii enumerați în cele ce urmează vor avea înțelesul ce rezultă din definiția indicată în prezentul capitol:

1.1 Site oficial - site-ul oficial al Prestatorului: https://avans.md

1.2 Software/ program de calculator ”AVANS”- set de produse de programare, drepturile patrimoniale asupra cărora sunt înregistrate la AGEPI;

1.3 Funcționalitate - parte componentă a Software-ului/ programului de calculator ”AVANS”;

1.4 Cabinetul Clientului- serviciu online disponibil pe Site-ul oficial al Prestatorului 24h din 24h, 7 zile pe săptămână, cu excepția cazurilor în care vor fi efectuate lucrări de mentenanță sau alte lucrări tehnice necesare, pus la dispoziția Clientului de către Prestator prin intermediul căruia Clientul va avea acces la Informațiile Clientului. Prin intermediul Cabinetului Clientului va avea loc și interacțiunea dintre Companie și Client în vederea executării prezentului Contract - Cadru. Fiecare Client va dispune de propriul său Cabinet al Clientului, pe care îl va putea accesa prin autentificarea cu un login și o parolă individualizată;

1.5 Informațiile Clientului - datele publicate în secțiunea Cabinetul Clientului așa cum au fost primite de la Angajator și anume: salariu calculat; plata pentru concediu de odihnă anual calculată; plata pentru concediu medical calculată; cuantumul premiilor și bonusurilor; cuantumul impozitului pe venit; contribuția achitată pentru fondul social; contribuția achitată pentru asigurare medicală; contribuția achitată pentru fondul de pensii; suma reținută în temeiul la unul sau mai multe titluri executorii; alte rețineri efectuate de către Angajator; data de plată a salariului; suma de bani pe care Clientul trebuie să o primească de la Angajator pentru luna selectată care include salariul brut, premiile, indemnizațiile, prezentată la categoria:”Total calculat” ; suma de bani pe care Clientul trebuie să o primească de la Angajator pentru luna selectată după deducerea tuturor impozitelor și altor rețineri din salariu prezentată la categoria: ”Plătit”.

1.6 Angajator - persoana juridică care are încheiat un contract individual de muncă valabil cu Clientul;

1.7 Contract individual de muncă – înţelegerea dintre Client şi Angajator, prin care Clientul se obligă să presteze o muncă într-o anumită specialitate, calificare sau funcţie, să respecte regulamentul intern al unităţii, iar Angajatorul se obligă să-i asigure condiţiile de muncă prevăzute de legislația muncii din Republica Moldova, de contractul colectiv de muncă, precum şi să achite la timp şi integral salariul;

1.8 Cabinetul Angajatorului - serviciu online disponibil pe Site-ul oficial al Prestatorului 24h din 24h pus la dispoziția Beneficiarului de către Prestator prin intermediul căruia va avea loc interacțiunea dintre Prestator și Beneficiar în vederea executării prezentului Contract-Cadru. Accesul la Cabinetul Angajatorului se va face prin autentificarea de către Persoanele împuternicite ale Angajatorului cu un login și o parolă individualizată;

1.9 Persoanele împuternicite ale Angajatorului - Salariații Angajatorului care vor fi desemnate de către acesta în Cererea de aderare prin indicarea numelui, prenumelui și a informației aferente solicitate cu privire la acestea, care vor fi responsabile de executarea prezentului Contract-Cadru, vor avea acces la Cabinetul Angajatorului și care vor realiza operațiuni în cadrul acestuia;

1.10 Sistem - reprezintă Sistemul Angajatorului și/sau Sistemul Prestatorului

1.11 Suma disponibilă- parte care poate varia între 0 și 100% din cantitatea de bani din salariu, sporuri și alte plăți datorate de către Angajator Clientului din care Clientul ar putea primi Avans în Condițiile prezentului Contract-Cadru, care va fi reflectată în Cabinetul Clientului. Suma disponibilă va fi determinată unilateral de către Companie. Compania are dreptul, dar nu este obligată să acorde Suma disponibilă ca Avans;

1.12 Avans - suma de bani, parte din Suma disponibilă, care va fi pusă la dispoziția Clientului de către Companie în condițiile Contractului-Cadru;

1.13 Data achitării salariului - data calendaristică când, potrivit Contractului individual de muncă, Angajatorul achită Clientului salariul, sporurile și alte plăți datorate de către Angajator Clientului;

1.14 Sistemul Angajatorului - sistemul informațional de automatizare a evidenței contabile a Angajatorului;

1.15 Sistemul Prestatorului - software-ul și complexul tehnologic al Companiei incluzând calculatoare, programe și facilități software, inclusiv, dar fără a se limita la, programe elaborate de către Companie, baze de date electronice utilizate în ansamblu pentru a efectua analize și prelucrarea datelor din Sistemul Angajatorului in vederea prestării serviciilor prevăzute de Contractul-Cadru.

1.16 Plugin - este un tip de program care se instalează în Sistemul Angajatorului, pentru a îndeplini funcții specifice de filtrare, procesare, păstrare, transmiterea si primirea informațiilor ce tine de Client si prin intermediul căruia va avea loc interacțiunea dintre Prestator și Beneficiar în vederea executării prezentului Contract-Cadru. Sistemul Angajatorului setează un standard pentru schimbul de date cu programele plugin, permite accesul acestora la anumite date din Sistemul Angajatorului și execută cererile lor.

  1. Obiectul acestor Termeni și Condiții

2.1 Obiectul acestor Termeni și Condiții constă în constă în transmiterea temporară de către Prestator în beneficiul Clientului a dreptului de utilizare neexclusivă a următoarelor funcționalități ale programului de calculator/ software ”AVANS”, care pot fi accesate de Client prin interfața Cabinetului Clientului de pe site-ul oficial al Prestatorului:

a) funcționalitatea de analiză și prelucrare a datelor cu privire la toate drepturile salarialе (salariu, sporuri, alte plăţi) și impozitelor, calculate si/sau achitate de către Angajator în favoarea Clientului si /sau la bugetul de stat sau la bugetul local și de oferire a accesului Clientului la Informațiile Clientului 24h din 24h, 7 zile pe săptămână, cu excepția cazurilor în care vor fi efectuate lucrări de mentenanță sau alte lucrări tehnice necesare. Informațiile Clientului vor fi primite de la Angajator;

b) funcționalitatea care îi oferă posibilitatea de a depune o cerere pentru obținerea Avansului, de procesare a cererii respective și de vizualizare a istoricului Avansurilor acordate, cu mențiunea că Prestatorul nu este obligat să acorde Avansul la solicitarea Clientului.

2.2 Pentru utilizarea funcționalității prevăzute la pct. 2.1, Clientul va achita plata pentru utilizarea ori transmiterea dreptului de utilizare a dreptului de autor cu denumirea de royalty (redevență) în cuantum prevazut in contractul – cadru. Pentru primul an de utilizare a funcționalității menționate la pct. 2.1 litera a), Prestatorul acordă Clientului o reducere de 100 %.

  1. Cabinetul Clientului:

3.1 Accesul Clientului la Cabinetul Clientului are loc de pe Site-ul oficial. Astfel, Clientul accesează https://avans.md și accesează secțiunea ”Cabinet personal” și ulterior secțiunea ”Pentru client”.

3.2 Pentru a avea acces în Cabinetul Clientului, Clientul va introduce la IDNP-ul său și mai jos parola.

3.3 La prima conectare la introducerea IDNP-ului, Clientului îi va fi transmis un cod de confirmare la numărul de telefon indicat în Contractul de angajare și i se va solicita să indice parola care ulterior va fi utilizată pentru a accesa Cabinetul Clientului. Clientul va avea posibilitatea să își schimbe parola în cadrul Cabinetului Clientului.

3.4 Pentru a beneficia de serviciile prevăzute în prezentul Contract-Cadru, Clientul va parcurge în Cabinetul Clientului pașii necesari în vederea încheierii acestuia.

3.5 Pentru încheierea Contractului-Cadru și intrarea în vigoare a acestuia, după citirea integrală a Contractului-Cadru, Clientul dă clic pe butonul ”Semnează”. Pentru încheierea Contractului-Cadru, Clientul va introduce IDNP-ul său și ca urmare a introducerii IDNP-ului său, va da clic pe butonul ”Obțineți codul de semnare”. Ulterior, Clientul va primi un SMS (mesaj text) pe numărul de telefon indicat în Contractul individual de muncă cu un cod pe care îl va introduce în spațiu preconizat pentru acesta și va da clic pe butonul ”Semnează” și Contractul-Cadru se va considera încheiat și va intra în vigoare din acel moment.

3.6 Clientul va putea să modifice rechizitele bancare ale acestuia indicate în Cabinetul Clientului prin accesarea secțiunii corespunzătoare și introducerea noilor rechizite bancare urmată de un clic pe butonul ”Salvează”. Prin această acțiune solicitarea va fi transmisă Prestatorului, care are dreptul, pentru confirmarea identității persoanei care a făcut modificarea și pentru confirmarea intenției de modificare a rechizitelor bancare, să telefoneze Clientul pe numărul de telefon indicat în Contractul individual d emuncă. Noile rechizite bancare vor fi aplicabile doar după aprobarea acestora de către Prestator.

3.7 Accesul la cele două funcționalități menționate la pct. 2.1 are loc prin intermediul Cabinetului Clientului, după încheierea Contractului-Cadru în modalitatea descrisă mai sus.

3.8 Pentru obținerea Avansului, Clientul va accesa rubrica corespunzătoare din Cabinetul Clientului și va selecta sau introduce suma dorită în limita Sumei disponibile. Ulterior selectării sumei dorite drept Avans de către Client, Clientul va vedea care este suma pe care o va primi și care este suma reținută drept royalty (redevență) care este prevăzută și la pct. 2.4 din Contractul-Cadru. Dacă este de acord cu sumele respective, va da clic pe butonul ”SUNT DE ACORD”. Prestatorul va procesa cererea înaintată.

3.9 Până la finisarea procesării cererii respective de către Prestator, Clientul poate anula cererea privind oferirea sumei Avansului indicate de către acesta. Pe durata procesării cererii privind oferirea unei anumite sume, Clientul va fi în imposibilitate să solicite o nouă sumă drept Avans, unica posibilitate fiind să anuleze cererea precedentă. Apariția posibilității de a solicita o nouă sumă drept avans înseamnă finisarea procesării cererii precedente și imposibilitatea anulării acesteia.

3.10 Ulterior procesării cererii, Prestatorul va transfera pe contul Clientului, la rechizitele bancare indicate în Cabinetul Clientului suma Avansului din care va reține deodată royaty (redevența) prevăzută la pct. 2.4 din Contractul-Cadru și indicată și în cererea Clientului.

  1. Declarațiile și Garanțiile Părților

4.1 Părțile declară că:

  1. Contractul-Cadru corespunde întocmai voinței și intereselor lor;
  2. dispun de capacitatea juridică civilă în deplină măsură necesară pentru încheierea Contractul - Cadru și pentru îndeplinirea obligațiilor ce derivă din acesta;
  3. cunosc, înțeleg și se obligă să respecte condițiile Contractului-Cadru;
  4. Prestatorul nu răspunde față de Client pentru neachitarea la timp de către Angajator a salariului și/sau a altor plăți datorate de către Angajator Clientului.

4.2 Clientul garantează:

  1. Că va utiliza personal Cabinetul Clientului;
  2. Că nu va oferi informația de acces în Cabinetul Clientului altor persoane.
  3. Că toate acțiunile efectuate în Cabinetul Clientului vor fi efectuate doar de către Client și că Clientul este responsabil de acțiunile efectuate în Cabinetul Clientului și de consecințele acestor acțiuni.

4.3 Prestatorul garantează:

  1. oferirea accesului Clientului la Cabinetul Clientului 24h din 24h, 7 zile pe săptămână, cu excepția cazurilor în care vor fi efectuate lucrări de mentenanță sau alte lucrări tehnice necesare;
  2. în cazul în care vor exista careva probleme tehnice care vor influența funcționarea și utilizarea Cabinetului Clientului, Prestatorul le va înlătura cât de curând posibil din momentul în care va cunoaște despre acestea. Prestatorul nu poartă răspundere pentru lipsa accesului la Cabinetul Clientului dacă această circumstanță nu a apărut ca urmare a acțiunilor sale sau a apărut ca urmare a acțiunilor persoanelor care reprezintă Angajatorul;
  3. suport online Beneficiarului.

  1. Drepturile și obligațiile Părților

5.1 Clientul se obligă:

  1. Să nu transmită parola sa altor terțe persoane;
  2. Să acceseze doar personal Cabinetul Clientului;
  3. Să utilizeze doar el de sine-stătător și personal Cabinetul Clientului.

5.2 Clientul are dreptul:

  1. de a avea acces la Cabinetul Clientului în condițiile Contractului-Cadru;
  2. de a beneficia din partea Prestatorului asistența și instrucțiunile necesare Clientului prin intermediul serviciului de suport online în vederea utilizării eficiente a Site-ului oficial în condițiile Contractului-Cadru
  3. de a beneficia de serviciile prevăzute la pct. 2.1 din Contractul-Cadru;
  4. de a solicita acordarea unui Avans în condițiile prevăzute de Contractul-Cadru.

5.3 Compania se obligă:

  1. să ofere acces Clientului la Cabinetul Clientului în condițiile prezentului Contract-Cadru;
  2. să prezinte Clientului în Cabinetul Clientului informația corespunzătoare informațiilor primite de la Angajator;
  3. să asigurare funcționalitatea Site-ului oficial al Companiei și a Cabinetului Angajatorului și Cabinetul Clientului;
  4. să ofere asistența și instrucțiunile necesare Clientului prin intermediul serviciului de suport online în vederea utilizării eficiente a Site-ului oficial.

5.4 Compania are dreptul:

  1. să acorde Avans Clientului, la cererea Clientului, fără a fi obligat să facă acest lucru;
  2. să decidă de sine stătător mărimea Avansului acordat și numărul de Avansuri acordate lunar.
  3. să decidă de sine stătător mărimea plătită pentru serviciului indicate in pct. 2.1
  4. să facă schimbări/ajustări/completări la Sistemul Prestatorului, la interfața Site-ului oficial, inclusiv la funcționalitățile acestuia.

  1. Răspunderea Părților

6.1 Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligațiilor care decurg din Contractul-Cadru Părțile răspund în conformitate cu dispozițiile actuale ale legislației Republicii Moldova;

6.2 Compania nu răspunde pentru corectitudinea și veridicitatea Informațiilor Salariaților;

6.3 Compania nu răspunde pentru refuzul acordării avansului Clientului din salariu, sporuri și alte plăţi datorate de către Angajator Clientului.

  1. Confidențialitatea

Condițiile Contractului-Cadru, precum şi, după caz, a tuturor acordurilor, anexelor şi actelor, semnate de Părţi, care vor fi parte integrantă a acestuia, sunt confidenţiale şi nu pot fi divulgate, decât în măsura în care acest lucru este necesar pentru executarea Contractului-Cadru sau în situaţiile prevăzute de lege.

  1. Termenul Contractului-Cadru. Modificarea, Încetarea și Rezoluțiunea Contractului-Cadru

8.1 Contractul-Cadru se încheie pe termen de 10 ani de la data semnării Contractului- Cadru de ambele Părți. Prezentul Contract-Cadru se încheie prin intermediul Cabinetului Clientului, cu folosirea instrumentelor electronice de semnare. Prelungirea Contractului-Cadru poate avea loc prin semnarea unui Acord adițional de către Părți, încheiat online prin intermediul Cabinetului Clientului.

8.2 Contractul-Cadru poate fi modificat prin Acord adițional încheiat online prin intermediul Cabinetului Clientului.

8.3 Părțile au dreptul sa rezoluționeze unilateral Contractul-Cadru pe durata acestuia după cum urmează unilateral, fără vreo justificare, cu un preaviz de 3 (trei) zile calendaristice.

8.4 Dreptul la rezoluțiune se exercită de către fiecare Parte prin declarație scrisă notificată celeilalte Părți contractante.

  1. Impedimente în afara controlului Părților

9.1 Părțile sunt eliberate de răspundere pentru neîndeplinirea parțială sau totală a Contractului-Cadru, dacă această neîndeplinire este rezultatul unor cauze în afara controlului Părții care le invocă și dacă Părții care le invocă nu i se putea cere în mod rezonabil să evite sau să depășească impedimentele ori consecințele acestora, exceptate voinței proprii, care au survenit după încheierea prezentului Contract. La astfel de situații excepționale se pot atribui, nefiind limitate, evenimente precum: calamități naturale (inundații, cutremure, incendii etc.), acțiuni militare, revolte în masă, epidemii, embargo, acțiuni și limitări ale organelor de stat și administrative etc. Clauza dată este denumită în continuare – „clauza de justificare datorită unui impediment”.

9.2 Partea care invocă clauza de justificare datorită unui impediment este obligată să notifice celeilalte Părți, în termen de 5 (cinci) zile, după producerea evenimentului și să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecințelor acestuia. Înștiințarea trebuie să cuprindă descrierea caracterului impedimentului și influența asupra executării obligațiunilor prezentului Contract-Cadru.

9.3 În cazul în care impedimentul justificator este doar temporar, justificarea produce efecte pe durata existenței impedimentului. Totuși, dacă întârzierea capătă trăsăturile neexecutării esențiale, Partea care este creditorul obligației poate să recurgă la mijloacele juridice de apărare întemeiate pe o asemenea neexecutare.

  1. Soluționarea litigiilor

10.1 Disensiunile, care apar în perioada executării prevederilor prezentului Contract-Cadru, se soluționează de către părți pe cale amiabilă, iar în cazul în care nu vor putea fi rezolvate astfel, acestea vor fi soluționate de (i) instanța de judecată competentă a Republicii Moldova sau (ii) prin Arbitrajul Internațional de pe lângă Asociația Lichidatorilor și Administratorilor din Republica Moldova în modalitatea descrisă în prezentul capitol.

10.2 La alegerea reclamantului, orice litigiu decurgând din sau în legătură cu prezentul Contract-Cadru, inclusiv la încheierea, executarea, interpretarea, desființarea ori nulitatea lui, se va soluționa de Arbitrajul Internațional de pe lângă Asociația Lichidatorilor și Administratorilor din Republica Moldova, în conformitate cu Regulile sale de procedură arbitrală. Completul arbitral va fi compus dintr-un arbitru unic numit de președintele Arbitrajului Internațional de pe lângă Asociația Lichidatorilor și Administratorilor din Republica Moldova. Tribunalul arbitral va judeca litigiul în drept cu aplicarea legii Republicii Moldova. Procedura arbitrală se inițiază și se desfășoară la sediul instanței arbitrale. Limba utilizată în cadrul procedurii va fi limba română. Tribunalul arbitral va judeca litigiul în procedură accelerată, fără participarea părților la ședințele arbitrale, la dezbaterile orale ale cauzei și la pronunțarea hotărârii. Hotărârea pe cauza arbitrală va fi luată numai în baza înscrisurilor, documentelor și altor dovezi scrise și fără citarea părților. Hotărârea pronunțată de arbitraj va fi definitivă și obligatorie pentru toate părțile la diferend și se execută imediat.

  1. Dispoziții Finale

11.1 Prezenții Termeni și Condiții sunt parte integrantă a Contractului cadru;

11.2 Comunicarea între Părți se va efectua prin intermediul Cabinetului Clientului și prin intermediul e-mail-urilor, fiind utilizate în acest sens datele de contact indicate în Contractul-Cadru si sau in cereri, declaratii În cazul în care în Contractul-Cadru este indicată o anumită formă specială de comunicare sau notificare pentru un anumit caz, se va respecta acea formă de notificare/comunicare. Clientul prin semnarea Contractului-Cadru își dă acordul pentru o astfel de modalitate de comunicare și confirmă că nu are obiecții cu privire la aceasta;

11.3 Companie este în drept să modifice prezenții Termeni și Condiții în mod unilateral. Noua versiune a Termenilor și Condițiilor va fi publicată pe saitul https://avans.md, iar Clientul o va aproba prin cabinetul clientului, în cazul în care acesta doreste utilizarea în continuare a cabinetul clientului

11.4 În cazul modificării datelor de contact, Partea a cărei date de contact se modifică urmează să anunțe cealaltă Parte în decurs de 1 zi lucrătoare de la modificare printr-o modalitate care să asigure recepționarea informației respective de către cealaltă Parte;

11.5 Părțile se obligă să transmită celeilalte Părți orice sesizare, respectiv să răspundă la aceste sesizări, legate de apariția problemelor curente, aferente executării Contractului-Cadru, în maxim 10 zi lucrătoare de la data recepționării sesizării;

11.6 Prezenții Termeni și Condiții vor fi valabili pentru o perioadă nedefinită de timp, până la executarea corespunzătoare a obligațiilor Părților stabilite în Contract - cadru. În caz de contradicție dintre condițiile prezenților Termeni și Condiții și Contract cadru, condițiile Contractului - cadru vor prevala;

11.7 În tot ce nu a fost prevăzut de Termeni și Condiții, Părţile se conduc de prevederile legislaţiei în vigoare a Republicii Moldova;